söndag, april 15, 2007

Vår i Malmö




I det här underbara vädret var en promenad i solskenet ett absolut måste. Gav mig ut på en liten rundvandring i Malmö, där jag tillbringar en stor del av min tid. Av en ren slump kom jag in i Pildammsparken. Helt underbart att ströva omkring i denna enormt vackra park. Detta står i kontrast till upploppen i stadsdelen Rosengård i går kväll. Stenkastning mötte brandbilar som försökte komma in i stadsdelen. Det är enormt tragiskt.


Hur som helst, ikväll ska jag försöka se debatten mot Sverigedemokraterna som moderaterna tar i TV8. Ska se om de lägger ut den på nätet ikväll. Imorgon levererar Anders Borg bårbudgeten. Det ska jag naturligtvis kommentera imorgon.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Du var väl också och besökte Rosengård efter gårdagens kravaller,hoppas detta kommer upp på tv men det döljs väl som vanligt...http://sydsvenskan.se/malmo/article231889.ece

Tim Svanberg sa...

Nej, jag var inte och besökte Rosengård. Då jag normalt inte är i de krokarna såg jag ingen anledning att gå dit. Detta syntes på text-tv, men jag har inte sett något på TV

Anonym sa...

Malmö

Fler bränder i sophus
Av Bodil Brandoné
Senast uppdaterad 15 april 2007 22:52

Det brann igen på Rosengård på söndagskvällen. När sophuset på nr 49 just hade brunnit ner fick man larm om brand i ett sophus på nr 129.Hmmm

Anonym sa...

En 17-årig pojke fördes mycket allvarligt skadad och medvetslös till Universitetssjukhuset i Lund efter att ha påträffats nedslagen vid en fotbollsplan vid Rosengårdsfältet i Malmö på söndagskvällen.....................Rosengård i lågor - igen
Sent på söndagen eldhärjades ännu en byggnad i Rosengård. Många ungdomar samlades på platsen och brandmännen tvingades invänta polis - innan de gick in för att släcka branden. - Vi var kanske lite mer förberedda i kväll, säger Sofie Österheim, länsvakthavande befäl vid polisen i Skåne.JA VA SÄGER MAN ,BÖRJAR LIKNA FRANKRIKE OCH INTE ETT UNS AV DETTA PÅ TV NYHETERNA ...VARFÖR ? KÄNSLIGT ? UNDRAS VAD VÅRA POLITIKER GÖR NU OCH OM DE VÅGAR UTTALA SIG.

Tim Svanberg sa...

Vadå inte ett uns? Då har du inte sett TV4s eller SVTs nyheter i morse.För övrigt ber jag er anonyma kommentatorer att respektera att kommentarer är just kommentarer och inte kopierad text från andra sidor

Anonym sa...

Det är den vanliga pravdastilen. Ber att få citera Janne Josefsson:

"-Vi journalister har ett oerhört ansvar för att flykting-och invandrarfrågor inte kan diskuteras på ett vettigt sätt. Vi har fungerat som journalister i en totalitär stat och målat upp bilden av det mångkulturella samhället som problemfritt - precis det som makthavarna har velat höra."