torsdag, juli 15, 2010

En ren valrörelse

Jag tror det är enormt viktigt att vi alla kraftsamlar i den här valrörelsen för att inte ge oss in på personangrepp. Förtum att det är väldigt tråkigt och jävligt trist för väljarna att läsa om annat än sakfrågorna som valet ska handla om bör det faktiskt också påpekas om att i det fall något passerar gränsen för förtal kommer jag att inleda en juridisk process och jag uppmanar alla att göra det samma. Vi måste alla hjälpas till att hålla en ren valrörelse fri från personangrepp. Förtal behöver inte enbart vara just det man skriver eller säger utan också i vilket syfte man gör det. Man är också direkt ansvarig för det som skrivs på bloggar vilket gör att jag nu tvingas göra en åtgärd i form av kommentarsgranskning på den här bloggen. Självklart kommer jag att publicera i princip alla kommentarer men rena personangrepp kommer jag inte att tolerera. Jag hoppas på er förståelse för detta och ger mig direkt ut i valrörelsen igen med förhoppning om en ren valrörelse.

Inga kommentarer: