tisdag, mars 20, 2007

Öppet brev till Rolf Fredriksson (sd)

Idag går Sverigedemokraterna i Ronneby ut och kräver folkomröstning om flyktingmottagandet i kommunen. Det är oerhört tragiskt att se den inskränkthet som finns bland vissa politiska företrädare i landet. Sverigedemokreten Rolf Fredriksson i Ronneby anser att 100 flyktingar är 100 för mycket. Då finns det vissa frågor som bör besvaras av Rolf

  • Varför har du i kommunstyrelsen i Ronneby inte sagt ett ljud om introduktionsersättning för nyanlända flyktingar och dessutom röstat som övriga partier? Om du anser att de är för många borde du i rimligheten namn även tycka att de får för mycket pengar. Flyktingmottagandet var väl för dyrt eller?
  • På vilka grunder skulle Ronneby inte kunna ta emot fler flyktingar?
  • Vilka grupper är näst på tur för folkomröstning? Handikappade, förtidspensionärer? eller dödligt sjuka? Har vi för många av dessa också?

Det är dags att vi tar farväl av inskränkthet och ser till att liberala värderingar där vi ser oss själva i andra får råda. Jag känner en oerhört stor medkänsla med människor som drabbats av krig och våld. Jag tror att även ni Sverigedemokrater i grunden vill väl men ack så fel det blir.

Tim Svanberg (c)

Förbundsstyrelseledamot, CUF

5 kommentarer:

Anonym sa...

"Handikappade, förtidspensionärer? eller dödligt sjuka? Har vi för många av dessa också?"

Ja, jag önskar faktiskt ingen vare sig ett handikapp, förtidspension eller en dödlig sjukdom.

Vad tycker du själv? Hur står det till med retoriken..?

Tim Svanberg sa...

Om man vill misstolka kan man alltid göra det. Tror att du fattar vad jag menar om du tänker till lite. Försök med det så förstår du nog vad jag menar

Anonym sa...

Jag tar mig friheten att göra mig lite lustig över dina misslyckade, retoriska frågor. Du ska kanske försöka tänka lite själv innan du krånglar in dig i resonemang du inte behärskar.

Jag tror att även herr Svanberg i grunden vill väl men ack så fel det blir...

Tim Svanberg sa...

Det retoriska misslyckandet låter jag gladligen madz själv stå för. Hittils har ingen lyckats med kosnstycket att misstolka de frågeställningarna. Var skickar jag vinsten?

Anonym sa...

Vad är förstapris i denna eminenta tävlan?