söndag, mars 18, 2007

Betonghäckarnas parti har bytt ledare

Nu har sossarna valt efterträdare till Göran Persson och föga förvånande valde de Mona Sahlin. Det ska nu bli otroligt spännande och se hur detta betonghäckarnas parti nummer ett kommer att utvecklas med Mona som ledare. Jag tycker personligen att Mona Sahlin är en god sosse som nog inte är så ny och fräsch som hon vill ge sken av. Man ska ju ha klart för sig att hon befunnit sig i den översta toppen i sossarna och regeringen i snart tjugo års tid och det sätter sina spår. Är det någon mer än jag som har svårt att peka ut vad hon har åstadkommit under sina år i regeringen? Jag kan i ärlighetens namn inte säga ett enda förslag hon har lagt och slagits för.

Det som antagligen är positivt med Sahlin som partiledare är att EU-politiken skall omarbetas och det åt det positiva hållet. Detta kommer väl vänsterpartiet ha vissa problem med. Det ska bli spännande att se hur det blir.

Jag har inte sett hela Sahlins tal, men det lilla jag lyssnade på var retoriskt lysande och perfekt men i politiken räcker det inte med att snacka.

Inga kommentarer: