onsdag, augusti 21, 2013

Debattinbjudan till Socialdemokraterna

I hemlighet har Socialdemokraterna på Sveavägen bestämt sig för att sänka Centerpartiet genom att göra oss till huvudmotståndare i nästa valrörelse. Den fighten tar vi så gärna. Jag bjuder därför in Socialdemokraternas riksdagsledamöter i Blekinge till debatt om landsbygdsutveckling och om tillväxt i hela landet.




Debattinbjudan till Socialdemokraterna i Blekinge
 
Via media har jag fått reda på att ni Socialdemokrater utsett oss i Centerpartiet till huvudmotståndare i valrörelsen och att ert mål är att sänka oss. Istället för att sänka Centerpartiet hade man ju kunnat önska att ni lagt fokus på att utveckla en politik för att sänka exempelvis arbetslösheten på landsbygden. Jag välkomnar att ni utsett oss i Centerpartiet till era huvudmotståndare och antar naturligtvis utmaningen. Därför utmanar jag era riksdagsledamöter på debatt om hur vi förstärker landsbygdens förutsättningar. Nu har ni chansen att visa att ert prat om landsbygd inte bara är tomma PR-ord utan att ni verkligen bryr er om att skapa tillväxt i hela landet.
 
Jag välkomnar en debatt om hur vi kan få hela landet att växa och hur vi ger förutsättningar att bo och verka på landsbygden.
Er politik på området imponerar inte och frågan är om det är lastbilsskatt, höjd bensinskatt eller fördubblad arbetsgivareavgift för unga som ni ska försöka locka landsbygdsväljare med. Under er tid vid makten visade ni noll och inget intresse för landsbygdsfrågor.
 
Jag hoppas att ni tar chansen och tackar ja till min debattinbjudan. Former för debatten, tid och plats kan vi diskutera när ni tackat ja.
 
 
 
Med hopp om svar från er
 
 
 
Tim Svanberg (c)
Riksdagskandidat, Centerpartiet Blekinge
0733-91 77 53
tim.svanberg@centerpartiet.se

Inga kommentarer: