fredag, augusti 23, 2013

Det blev ingen debatt!

Idag fick jag svaret på min debattinbjudan. Socialdemokraterna tackar nej till att möta mig i debatt om landsbygdens utveckling. Kanske beror det på att de inte har någon politik för landsbygden, kanske beror det på ren arrogans. Jag tycker i vilket fall tycker jag det är ett svek mot väljarna. De socialdemokratiska riksdagsledamöterna har inte sina riskdagsplatser som en gåva från ovan utan deras uppdragsgivare är de Blekingska väljarna. Då kan man väl förvänta sig lite mer än att man  först ger sig in i en debatt och sedan tackar nej till att debattera området.

Jag kommer i alla fall att jaga dem valrörelsen igenom. Deras politik leder till sämre villkor för landsbygden och det har väljarna rätt att veta. Min debattinbjudan står givetvis kvar och den dag de samlat mot till sig för en debatt är jag redo.

Inga kommentarer: