torsdag, september 16, 2010

Min avsky för det politiska vålet

Jag vill med detta blogginlägg markera min avsky mot det växande politiska våldet. För en tid sedan blev en Sverigedemokrat i Malmö attackerad av våldsverkare och fick ett hakkors inristat i pannan och nu senast blev min partikollega fredrick Federley attackerad av fyra män som med stort våld rånade honom utanför sin bostad i Hammarby sjöstad, Stockholm. Det är fullkomligt avskyvärt och äcklar mig. Jag ska vara rak: Ge fan i det demokratiska samhället.Det finns inte ord för att beskriva hur förbannad jag är på detta sätt.

Vi som älsar det demokratiska samhället måste alla ta avstånd.

1 kommentar:

Hemlige sa...

Nej, Sverigedemokraten ristade sig själv, det kallas Självskadebeteende och är ganska vanligt hos personer med psykiska problem. Och Fredrick Federley blev nedslagen efter att han munhuggits med några ungdomar, det hade inget med politik att göra, förutom att Alliansens politik naturligtvis leder till större segregation och mera våld.