söndag, september 27, 2009

Frihetskampanjen igång, I Sverige och Tyskland

Det tyska valet blev en jättesuccé för liberalerna i FDP. Det är väldigt roligt att se mne också väntat. FDP har i valrörelsen drivit på krav om att förändra arbetsrätten, drastiskt sänka skatterna och dra Tyskland i en mer liberal riktning. Samtidigt ser vi att Socialdemokraterna gjorde sitt sämsta val sedan andra världskriget. Stackars sossar, de har det inte lätt någonstans. Nu hoppas vi att FDP får landvinningar i förhandlingarna om den nya regeringen.

Framgångarna för FDP bäddar för en succé även för Sveriges verkliga liberaler, till vilka jag räknar mig. Snart drar min kampanj för frihet igång på allvar och Riksdagen närmar sig. Om du vill vara en del av min frihetskampanj i valet är du väldigt välkommen att lägga ett mail till mig. Något längre fram i höst kommer kampanjen att få en betydligt mer organiserad form då mitt kampanjteam har hunnit träffas. Första steget är att komma bra till i medlemsomröstningen inom Malmöcentern.

Inga kommentarer: