söndag, augusti 14, 2011

Annie Lööf som ny partiledare



I alla fall semstern och därmed drar vi igång på allvar även med det politiska arbetet. Som vi alla vet vid det här laget så har ju Maud Olofsson avgått som partiledare och arbetet med att hitta en efterträdare är i full gång. Det ska betonas att vi har 3 mycket duktiga partiledarkandidater som alla är väldigt kompetenta. Jag känner full tillit till alla tre och vem det än är som blir partiledare kan jag känna mig stolt som Centerpartist.

För mig är det viktigt att den partiledare vi väljer förmår att åstadkomma något nytt. Centerpartiet ska vara en viktigt del i alliansen men samtidigt verka som ett parti som står på egna ideologiska ben. Vi ska återigen bli det stora borgerliga partiet och för att lyckas med detta måste vi lyckas med att nå ut till stora väljargrupper. Vi måste välja en partiledare som besitter extremt goda kommunikativa egenskaper. En person som kan förklara vår politik med entuisiasm och energi.
Jag är övertygad om att denna person heter Annie Lööf. Under min tid i ungdomsförbundet och i förbundsstyrelsen för detsamma arbetet jag med Annie och vet vad hon går för. Annie är inget annat än ett politiskt under. Hon är rätt person för att föra Centerpartiet rätt in i hjärtat på svenska folket. Lugnt och sakligt förmår hon förklara komplexa samband och i valet 2010 visade hon vad begreppet valvinnare innebär. Med 5 000 kryss i bagaget är hon utan konkurrens den mest kryssade Centerpartisten.

Jag hoppas innerligt och tror att vår nästa partiledare heter Annie Lööf. När jag åker som ombud på partistämman i september kommer jag att rösta på Annie Lööf som ny partiledare.

Inga kommentarer: