fredag, februari 16, 2007

Varning för Bokus

Även om den här bloggen handlar om politik vill jag passa på och skicka ut en liten notis om att vara mycket försiktig när du beställer böcker från Bokus. På deras hemsida får man lätt intrycket att det är billigare att beställa från dem. Det må säkert vara så, under förutsättning att de lyckas skicka boken rätt.

För c:a en månad sedan beställde jag en bok av dem eftersom den var billigast där. Efter några veckor hade jag dock inte fått någon bok varpå jag undrar var den tagit vägen. Skickar ett mail till dem och får beskedet att de skickat boken till min gamla adress. Detta ska ses i ljuset av att de faktiskt lyckades skicka en annan bok rätt för en månad sedan.
Boken gick i retur till dem och de vill för detta att jag ska betala en så kallad "dra åt h*****e-avgift" på 149 kronor. Det blir ju ganska komiskt. Istället för att få boken 30 kronor billigare fick jag en extraavgift på 149 kronor och dessutom ingen bok. Jag kan dock säga att de hade mycket enklare att hitta rätt adress när de skickar fakturan än boken. Frågan värt om man ska skratta eller gråta. Jag vill i vilket fall som helst återigen be er att mycket noga kontrollera hur mycket ni vinner på att beställa från dem, det kan bli en dyr affär.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Det var det jävligaste jag har hört. maken till oflexibelt bolag. Tänkte nästa vecka beställa min kurslitteratur för cirkus 1500 kronor. Då gör jag det på annat håll i stället. De verkar ju inte riktigt kloka

Anonym sa...

Jag är inte särskilt förvånad. De har visat sig vara ganska osmidiga förut men det här tog faktiskt priset. De verkar inte ha hört uttrycket, kundne har alltid rätt. Tack för tipset, ska aldrig mer köpa av Bokus

Anonym sa...

Istämmer i föregående talare, kommer att sluta köpa hos dem. Det är ju tråkigt för dem för jag brukar köpa böcker för ungefär 500 kronor per månad. Nu köper jag de på en seriös bokhandel istället

Anonym sa...

Stå på dig Tim, låt de inte tjäna pengar på deras egna misstag. Du ska inte behöva betala en krona.

Anonym sa...

Helt jävla otroligt. Jag trodde man kunde lite på bokus. Uppenbarligen kan man inte det. Får nog som de andra sagt överväga om jag verkligen ska handla hos dem i fortsättningen. Blir så jävla förbannad

Anonym sa...

Du kanske ska vända dig till konsumentombudsmannen, det kan ju inte vara lagligt att bete sig som de gör. Usch, jag blev uppretad av detta. Jag har alltid haft ett bra förhållande till Bokus, men det är det slut med nu

Anonym sa...

149 kronor? Var i h-vete får du ut av det? Stå på dig Tim, låt de inte komma undan

Anonym sa...

Sorry for not writing in swedish. I think that they need to apoligize for their behaviour. They act like pigs