lördag, december 02, 2006

Skrota Public Service

Att jag inte är någon större fantast av public service har antagligen kommit fram tidigare. Jag har inte hittils fått något argument serverat för mig som fått mig att omröva den ståndpunkten. Man skall ha mycket klart för sig att det är allt annat än politisk korrekt att vilja skrota public service eller över huvud taget rikta kritik mot SR eller SVT. Förståsigpåare och viktigpettrar försöker ständigt trycka ner oss i skorna och påtala för oss att vi inte ser helheten eller är direkt okunniga. Att tycka annorlunda går inte an i konungariket af Sverige.

I kväll ska SVT sända en helkväll i mördaren Fidel Castros tjänst. "Historien skall frikänna honom" och kära Fidel är titlarna på programmen som sänds ikväll. Inbjudna att diskutera det hela är diverse kommunister och vänsterpartister. Det är ren skandal att SVT sänder sådana här program och jag uppmanar alla att skicka mail till Eva Hamilton på SVT och tala om vad man anser om det hela.

Det är dags på allvar att våga föra på tal att sälja SVT och SR till den privata marknaden. Fri television innebär att man får välja vad man vill se och inte att staten väljer vad du skall se.

Inga kommentarer: