söndag, oktober 21, 2012

Kommentarer om alla kommentarer

I Torsdags gick jag ut med att jag ställer upp som kandidat inför medllemsomröstningarna i Blekinge för att fastställa riksdagslistan till valet 2014. Den respons jag fått är jag minst sagt glad med. Alla de varma och tillönskande kommentarerna är riktigt roliga att läsa.

Det var i Blekingeposten som nyheten först publicerades. En bra och upplysande artikel som beskriver vilka frågor jag vill driva i Riksdagen. Dock var det två uppgifter som är fel i artikeln. Jag har inte som det står i artikeln utsetts till toppkandidat. Toppkandidat är ett begrepp som möjligen kan beskriva de översta på riksdagslistan och vilka som hamnar överst på riskdagslistan avgörs efter medlemsomröstning och sedan en stämma. Ronnebykretsen nominerade flera personer till riksdagslistan och jag är en av dem. Jag kommer nu att arbeta mycket hårt för att få medlemmarnas förtroende at vara toppkandidat i valet. Någon toppkanidat är således inte utsedd på något vis.
Sen var det 2006 och inte 2010 jag var 2:a namn på riksdagslistan.

Det värmer gott att läsa alla härliga kommentarer.

Inga kommentarer: