söndag, juni 17, 2007

Kommentarer från blt.se

Det finns människor som driver runt på diverse internetsidor (bland annat denna bloggen) med det enda syftet att kränka mig och andra som individer. Detta blir jag uppriktigt förbannad på. Människor som förhastat drar slutsatser utifrån kassa analyser och verklighetsfrämmande ideal. Jag bryr mig inte om att kommentare på blt.se men kommer att göra det här.

"Inte bra,sånt måste man ju kolla innan man åtar sig uppgifter för sina väljare och anser sig seriös.Men detta är ju en fingervisning till väljarna hur illa de står till med centern i Ronneby dvs. deras hitills största fråga är felplacerade (enligt dom) några soptunnor vid Risanäs skola. Mamma Mu"

För det första säger ju namnet "mamma mu" det mesta om människans omdöme. När jag åtog mig uppdragen var det oktober 2006. När jag fick semestervikariatet var det mars 2007. Jag har alltså åtagit mig uppdragen långt innan jag fick reda på vikariatet. Dessutom är det ett tilfälligt vikariet och jag vet inte vad som händer sedan.

"Att slarviga politiker kickas,sådana vill ju folk inte ha. Kirsten"

Ja du kirsten. Det finns antaligen en anledning till att du aldrig givit dig in i politiken. På vilket vis jag kickas kan jag inte riktigt förstå. Jag kommer med hänvisning till kommunallagen att begära mitt entledigande.

"Bara varit med på ett möte sedan valet ? var väl för tur centern slapp en sådan person som inte är delaktig i kommunens arbete. Percy"

Jag vet antaligen rätt mycket mer om Ronneby kommun än vad Percy gör. Jag har endast deltagit i ett möte efter flytten men ungefär 10 stycken efter valet. Du får gärna läsa
vad som står i texten innan du citerar Percy

"ta uppdrag då man vet att man har lite tid.Självklart blir ens politiska arbete därefter.Hoppas Svanberg har så mycket moral att han betalar tillbaka de arvoden han erhållit då hans arbete ej kan klassas som fullgott. Klykan"

Om klykan hade läst på den kommunala arvodesförfattningen (det har han naturligtvis inte orkat göra) så hade han sett att man får arvode för tjänstgjord tid och inte för en minut mer. Vad gäller min arbetsinsats är den nog bra mycket högre än din klykan.

" vad har en 22-åring i kommunpolitiken att göra och som dessutom studerar och lägger ner sin mesta del utav de samt är med i en massa andra förbund mm. Oansvarigt Centern att ha med en person som bevisligen varken har kunskap eller tid för kommunala uppdrag R-By bo"

Ja du R-By bo. Enligt dig är det alltså bara sjukpensionerade och arbetslösa som kan ta uppdrag.

Samtliga av dessa kommentarer skvallarar en hel del om hur det står till med intellektet i dagens Sverige.

5 kommentarer:

Anonym sa...

En bitter Svanberg utan självkritik lyser igenom denna postning.Bra gjort av BLT att belysa Svanbergs tillkortakommande då han inte läst på vad som gäller för kommunvalda,likaså har Svanbergs okunskap skadat centern i Ronneby det är ju helt klart då han i artiklen erkänner att han inte vet vad som gäller.Sen är det klart Svanberg blir arg på de kommentarer som gjorts om honom så agerar en dålig förlorare som inte vågar erkänna sina egna fel och brister utan hänvisar till Sveriges folk och hur illa det står till med dessa.Gäller detta även centerpartister ?

Tim Svanberg sa...

Bitter kan jag inte säga direkt. Det är nog snarare Christer och hans tragiska vänner som ska vara bittra över att inte ha lyckats med något här i livet. Då är det tacksamt att ge sig på någon som har lyckats bra mycket bättre

Anonym sa...

Men snälla Christer och alla andra, vad är ert problem? Har ni tagit direkt skada av Svanbergs folkbokföringsproblem? Jag tycker att det är fullkomligt sorgligt och patetiskt att göra angrepp på en annan människa för en sådan bagatell! Har ni ingen annan, lite mer betydelsefull kritik att ge till Svanberg? För i så fall måste det ju betyda att han är en utomordentligt bra politiker! Nej, har man som i Christers fall inget bättre för sig än att komma med menigslös kritik så är det smartaste att vända blicken mot sig själv och ta itu med sina egna problem! (kan tänka mig att det finns en hel del...)

Anonym sa...

Tim, du framstår inte som speciellt vuxen och mogen när du besvarar alla kritiska kommentarer med personangrepp och grundlösa anklagelser.

Anonym sa...

...please where can I buy a unicorn?