torsdag, mars 22, 2012

Besök på Fredriksbergsskolan

I går fick jag tillsammans med två andra nämndsledamöter chansen att besöka Fredriksbergsskolan i Ronneby. Eftersom jag själv har gått på skolan. Under dagen fick vi träffa både personal och elever. Jag tror detta är enormt viktigt, nämligen att komma ut i verkligheten och se vad besluten man tar får för effekt och vad reaktionerna är. Samtidigt får de som står verksamheten allra närmast chansen att ställa frågor och prata med politikerna. Under dagen besökte vi förutom själva skolan även Hulta förskola som ju drabbades av mögelskador och numera huserar på Soft Center. Även om man givetvis längtar till den dag man kan flytta till nya lokaler möttes jag av personal som gjort det bästa av situationen och de gör ett fantastiskt arbete. Jag är imponerad.

Inga kommentarer: