onsdag, augusti 01, 2007

Sommar

Som ni kanske märkt är min blogg lite dåligt uppdaterad så här på sommaren. Det har sina naturliga orsaker men jag känner att jag måste kommentera en händelse i mitt hemlän Blekinge där sossepampen tillika IF-Metall-pampen Jan-Anders Lindfors hotat och skrämt anställda på ABB som inte varit med i facket. Gulingar skall de visst ha blivit kallade. Sakta men säkert uppdagas det hur LO-facken egentligen ser ut. Ungefär som facket i USA är det svenska alltmer maffioso. Jag är övertygad om att svenskarna alltmer tar avstånd från maffian och går sin egen väg. 1800-tals värderingar och cylinderhattsretorik hör knappast nutiden till. Det är dags att förpassa LO dit de hör, till historien.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med är ett skrämmande beteende,hoppas folk är så smarta så de går ur och ansluter till ALFA kassan istället :-)

Grottolle sa...

Tror du att det skulle gå bättre då att driva Salladsbarer då. utan att vi skattebetalare får stå för kostnaden???