fredag, januari 12, 2007

Tenta med mera

Då har jag precis haft min tenta i "Corporate Finance, Investment Theory and Behavioural Finance. " Med detta kan jag återigen påbörja bloggandet.

I tisdags hade vi första mötet med nya kommunstyrelsen. För första gången sitter Sverigedemokraterna med runt bordet. Något som jag tycker är mycket bra. När Sverigedemorkaterna fått det starka stöd de faktiskt fått är det extremt viktigt att vi inte låter de smita ifrån det ansvar det faktiskt innebär att vara förtroendevald. Ronneby styrs just nu av en minoritet bestående av s,fp och kd som tvingas söka stöd hos andra partier i alla frågor de vill få igenom. Det ger ks och fullmäktige ett helt annat mandat än de tidigare haft. Det är naturligtvis vädligt bra för demokratin.

För övrigt har jag precis läst färdigt Johan Norbergs bok "När människan skapade världen" Ett fantastiskt verk som borde få den mest inbitne förändringsskeptiska kommunisten och protektionisten att hylla globaliseringen. Jag har för avsikt att resonera lite kring Norbergs funderingar på bloggen, ett sätt att ge boken ett ytterligare mervärde för mig själv. Avslutningen på boken tycker jag sammanfattar mycket av vår tids vägval

"Vi har bara ett liv. Ska vi bejaka det, måla upp visioner och satsa hela vår själv på att förverkliga dem, eller ska vi tillbringa deta i klagokören, som förklarar att ingenting är möjligt och att de som lyckas måste vara skurkar och fridstörare"


Ha en riktigt skön helg

Inga kommentarer: