måndag, november 20, 2006

Helgen i STHLM

Nu är jag hemma efter en helg i Stockholm på CUFs baskurs "Ung, Grön och Liberal". Fantastiskt trevligt och otroligt givande. De inbjudna talarna var professionella och tunga namn. Framförallt fastnade jag för Svenskt näringslivs per Juth som snackade om behovet av en ny arbetsmarknad i Sverige och Sakine Madon, oberoende liberal pratade om Integration och mångfald och angrep problemen ur helt nya vinklar.

Kursen var väldigt lyckad och jag blev helt lyrisk över hur engagerade och insatta de nya CUFarna var. Kursen kommer förmodligen att gå på nytt igen i vår, så om du känner att du vill lära dig om den liberala grundidén och snacka med en massa likasinnade så föreslår jag att du lite hastigt och lustigt fyller i en medlemsansökan här. Jag lovar att du inte kommer bli besviken.

På vägen hem från Stockholm drabbades jag av en oerhörd privatiseringsiver efter att tåget i Alvesta blev fyrtio minuter försenat, vilket ledde till att bussen i Växjö redan kört och ersättningsbussar fick sättas in. Jag var hemma halv ett i natt istälet för 22.45. Lagom kul. Låt oss föra en rejäl diskussion om det verkligen finns några direkta fördelar med att hålla SJ i statlig ägo. Jag är skeptisk.

Inga kommentarer: