torsdag, december 06, 2012

Centerpartiet tillsätter chefsekonom

Det här med att vara riktigt, riktigt förkyld är ingen höjdare. Framförallt inte för oss män.
Något som däremot är en riktig höjdare det är att Centerpartiet idag har tillsatt en chefsekonom. Centerpartiet har som ambition att stärka den ekonomiska politiken och som ett led i detta blev det alltså en chefsekonom. Detta tror jag är ett riktigt smart drag. Imon några år tror jag att Centerpartiet är ett betydligt större parti än idag och ett betydligt bredare parti än idag.

Martin Ådahl heter chefsekonomen och kommer direkt från VD-tjänsten på FORES (Grön liberal tankesmedja). Tidigare har Martin varit med och grundat magasinet Fokus och varit senior economist på avdelningen för penningpolitik på riksbanken. Martin har en gedigen utbildning i nationalekonomi och internationell ekonomi på handelshögskolan. Jag har haft förmånen att lyssna på Martin ett par gånger de senaste åren och jag är mäkta imponerad. Förutom att vara ekonomiskt och politiskt mycket kunnig är han enormt engagerad och en duktig retoriker. Centerpartiet har gjort ett smart drag, tro mig!

Se intervjun med Martin här


Inga kommentarer: