lördag, september 13, 2008

Sluta hyckla Mona

Mona Sahlin säger att regeringen har förstört skattesystemet som bygger på att alla inkomster skall beskattas på samma sätt. Om Mona kan lägga hyckleriet åt sidan kanske hon kan förklara hur hon då resonerar kring progressiv skatt? Detta är bara ytterligare ett bevis på att Mona Sahlin är allt annat är lämplig som statsminister. Monas privata snedsteg med kreditkort, betalningsanmärkningar och andra tveksamheter må vara en sak men tanken på att få en hycklande statsminister stör mig mycket stort.

2 kommentarer:

Martin Vesterlund sa...

Kan bara hålla med dig i denna frågan Tim, frågan jag ställer mig är om en hycklande statsminister är sämre än en som begraver huvudet i sanden när beslut skapar proteststormar.

Får vara hur det vill med den saken, men varken Mone eller Freddan kommer få min röst i nästa val, så nu har du än en gång ett tillfälle att övertyga mig!

Lycka till med jobb och EU.
Vi ses när vi ses!
/Martin V.

Anonym sa...

Den progressiva beskattningen avskaffades redan i början av 90-talet, genom socialdemokraternas skatteuppgörelse med folkpartiet. Tala om hyckel, Tim!