söndag, mars 04, 2007

Ordförandebyte i CUF

Inför förbundsstämman i Kalmar i år har nu Fredrick Federley tillkännagivit att han tänker avgå som förbundsordförande. Vem efterträder honom? Det vet vi inte riktigt än, det finns nämligne tre kandidater. Följande har sagt sig stå till förfogande


Marie Wickberg: Har arbetat som pressekreterare på CUFs riksorganisation och varit mycket aktiv innan dess i Värmlands CUF. För närvarande arbetare hon på Centerpartiets riksdagskansli


Magnus Andersson: Är för tillfället tredje vice förbundsordförande i CUF. Drev en mycket aktiv kampanj i Riksdagsvalet 2006, tyvärr räckte det inte hela vägen. Är dock övertygad om att det går bättre nästa gång


Johan Pettersson: Sitter i CUFs förbundsstyrelse och har tidigare varit Ordförande för Örebro CUF. Ett jobb han skötte galant. Nu håller han i trådarna i CUFs Internationella kommitté

Jag tänker inte offentligt ta ställning för vem av dessa tre jag förordar. Det skulle sett lite märkligt ut om en förbundsstyrelseledamot tog ställning för den ena eller andra. Jag säger bara: Låt bästa man eller kvinna vinna. De är alla tre mycket goda liberaler som har potential att utveckla CUF. Lycka till alla tre

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du borde efterträda Federley =)

Tim Svanberg sa...

Takar för det förtroendet. Det är dock något som är säkert, att det inte blir jag

Ordnungswidrig sa...

Är du inte intresserad av posten som nästa ordförande?

Tim Svanberg sa...

Det är säkert ett väldigt spännande jobb som CUF-ordförande. Av flera anledningar kommer det dock inte att bli så för min del. Jag är naturligtvis hedrad för stödet. Här är mina förklaringar till att jag inte blir nästa ordförande:

1. Kommer från en geografisk utpost och pratar en dialekt som inte uppfattas som häftig. Antingen ska man prata en riktigt bonnig dialekt eller stockholmska.
2. Är antagligen inte tillräckligt "flashig"
3. Timing.


Jag håller dock alla dörrar öppna för vidare framtida aktiva engagemang på ett eller annat vis inom CUF.